dnes je 26.9.2020

Input:

Metóda následného predaja

20.7.2020, , Zdroj: Verlag Dashöfer

14.114 Metóda následného predaja

Ing. Alena Zábojová

Zadanie:

Na trhu pôsobia dvaja distribútori, ktorí predávajú ten istý produkt pod rovnakou obchodnou značkou. Distribútor X ponúka záruku, distribútor Y ju neponúka. Distribútor X zahŕňa záruku do svojej cenovej stratégie - predáva tak svoj výrobok za vyššiu cenu a dosahuje teda vyššiu hrubú ziskovú maržu (ak sa neberú do úvahy náklady na zabezpečovanie záruk) ako distribútor B, ktorý predáva za nižšiu cenu.


Sú tieto hrubé marže porovnateľné?

Odpoveď:

Metóda následného predaja vychádza z ceny, za ktorú je produkt nakúpený od spojeného podniku a predaný nezávislému podniku. Táto cena (cena pri následnom predaji) je potom znížená o primeranú hrubú maržu („marža pri následnom predaji“), ktorá predstavuje sumu, z ktorej by sa následný predajca snažil pokryť svoje predajné a ostatné prevádzkové náklady a dosiahnuť primeraný zisk vzhľadom na vykonávané funkcie (pričom sa berú do úvahy použité aktíva a